تبلیغات
اخبار واطلاعات آسانسور - اهمیت استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت های نصب اسانسور قسمت بیست سوم
ارتقاء كیفیت آسانسور درایران

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

شنبه 27 اردیبهشت 1393-10:36 ق.ظ



در قسمت قبلی در مورد ، کارهایی جز بخش مکانیکی نصب آسانسور می شود، صحبت کردیم در این قسمت در مورد اصول و قوانین که باید در امور مکانیکی طبق استاندارد ملی ایران به شماره 1-6303 مقررات ایمنی ساختمانی و نصب آسانسور : قسمت اول: آسانسورهای برقی رعایت شود، از قسمت به بعد صحبت خواهد شد.
در اولین شروع کارهای مکانیکی نصب ریل باید انجام گیرد در نصب ریل بایدطبق بند های1-10 استاندارد که تیترش ریل های راهنما است
که دربند 10-1-1 نص صریح استاندارد گفته شده است : مقاومت متعلقات و اتصالات آن ها باید به طور کافی تحمل نیرو های ناشی از عملکرد ترمز ایمنی و نا متقارن در کابین را داشته باشد. این خیزها باید به مقادیر ی عملکرد عادی اسانسور را مختل کنند.
با توجه به این بند در نصب ریل های آسانسور باید دقت ریل با کف چاهک تماس برقرار نکند و به طور تجربی در انتهای ریل های آسانسور صفحه گزاری انجام شود در صورت عملکرد ترمز ایمنی خیز ریل به کف چاهک برخورد نکند و باعث اختلال در حرکت آسانسور نشود.
در بند 10-2-1 نصب ریل ها به براکت ها و به ساختمان باید به نحوی باشد که اثرات ناشی از نشست طبیعی ساختمان یا انقباض بتن بصورت خودکار یا با تنظیم ساده، جبران نمود. حرکت لقمه ها نباید باعث آزاد شدن ریل از براکت ها شود
براساس این بند در نصب ریل باید با استقرار سیستم مدیریت در نصب ریل باید موارد زیر رعایت وتوسط مدیریت کنترل کیفیت شرکت نصاب نظارت شود
الف- ریل ها تماس با دیوار جاه آسانسور نداشته باشد
ب- اتصالات پیچ و لقمه های براکت ها تکمیل و جوش صحیح به آهنکشی نگهدارنده چاه آسانسور خورده باشد
ج- مواد ساختمانی با براکت ها تماس نداشته باشند
د- اتصالات پیچ و مهرهای پشت بند ریلها تکمیل بصورت سفت بسته شده باشد.
اما در رعایت شرایط بالای پایین چاه دو بار دیگر به صورت کمی الزامات حداقلی ریل ها صحبت شده وطبق نص صریح استاندارد ملی در  بند 5-7-1-1 گفته شده که وقتی وزنه تعادل روی ضربه گیر فشرده شده قرار گیرد ، چهاروضعیت زیر بطور همزمان فراهم شوند:
در زیر بند الف متن ذیل نوشته شده است:
طول ریل های راهنما کابین باید حرکت آن را به مقدار اضافی حداقل برابر با 1+0.035v^2  برحسب متر، را تامین نماید.
و طبق بند 5-7-1-2 هنگامی که کابین روی ضربه گیر های کاملا فشرده شده قرار دارد ، حداقل طول ریل های وزنه تعادل میباست 0.1+0.035v^2 برحسب متر باشد.
براساس این بند با توجه به فشردگی ضربه گیر در ضربه گیرهای ذخیره ساز انرزِی حداقل 0/135v^2  است و ضربه گیر های هیدرولیک بر اساس گیج اعلام شده روی ضربه گیراست برای آسانسور سرعت 1متر برثانیه  و با توجه به اینکه به صورت تجربی فاصله ضربه گیرها با کابین و قاب وزنه حدود 20 سانتی متر است براساس این از انتهای کابین و قاب وزنه حداقل 0/47 متر ریل ها در بالا امتداد باید داشته باشد. و براساس فرمول سرعت های بالاتر این اندازه بیشتر خواهد بود.
وطبق بند 5--7-3-3 زمانی که کابین روی ضربه گیرها ی کاملا فشرده قرار دارد، شرط زیر باید فراهم گردد:
پایین ترین قسمت کفشک ها ی راهنمای ترمز ایمنی (غلطکی یا لغزشی ) ، یعنی زیر در یا بخشهایی از درهای کشویی عمودی باید حداقل0/1 متر باشد.
بنابراین از انتهای کفشک با توجه به این بند
براساس این بند با توجه به فشردگی ضربه گیر در ضربه گیرهای ذخیره ساز انرزِی حداقل 0/135v^2  است و ضربه گیر های هیدرولیک بر اساس گیج اعلام شده روی ضربه گیراست برای آسانسور سرعت 1متر برثانیه  و با توجه به اینکه به صورت تجربی فاصله ضربه گیرها با کابین و قاب وزنه حدود 20 سانتی متر است براساس این از انتهای کابین و قاب وزنه حداقل 0/435 متر ریل ها در پایین  امتداد باید داشته باشد. و براساس فرمول سرعت های بالاتر این اندازه بیشتر خواهد بود.


نظرات() 

تاریخ آخرین ویرایش:دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 02:53 ب.ظ


Can you increase your height by stretching?
شنبه 11 شهریور 1396 11:07 ب.ظ
First of all I want to say great blog! I
had a quick question in which I'd like to ask if you do not mind.
I was interested to know how you center yourself
and clear your mind before writing. I have had a tough time clearing my mind in getting my ideas out.
I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to
15 minutes are wasted simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or
hints? Appreciate it!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر