تبلیغات
اخبار واطلاعات آسانسور - شرایط الزامی و نحوه انجام بازرسی ادواری آسانسور
ارتقاء كیفیت آسانسور درایران

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

جمعه 21 خرداد 1395-05:33 ب.ظ



Peyman Tabrizi:
پیوست ث(الزامی )
آزمون ها و بررسی های ادواری پس از هر تغییز عمده و یا بعد از هر حادثه تناوب بررسی ها و آزمون های دوره ای حداقل یک سال می باشد

طبق این پاگراف در سه صورت بازرسی ادواری الزامی
1.تغییر عمده در آسانسور
2.حادثه در آسانسور
3.گذشتن یک سال از زمان صدور گواهی تاییدیه آسانسور

ث_ 1  آزمون ها و بررسی ها ی ادواری
این آزمون نمی توانند دقیق تر و مشکل تر از آن ها باشد  که برای قبل از بهره داری آسانسور در نظر گرفته شده اند
تکرار این آزمون ها نباید باعث فرسودگی  اضافی و یا با افزایش تنش ها سبب کاهش ایمنی آسانسور شود

این مورد خصوصا در مورد آزمون قطعاتی مانند ترمز ایمنی و صربه گیرها صادق است . چنانچه آزمون ها بر روی این قطعات و تجهیزات صورت گیرد، کابین باید حالی بوده و با سرعت کند حرکت کند. توانایی این گونه قطعات در آزمون های نوعی مورد تایید قرار گرفته است . همچنین صحت مونتاژو نحوه عملکرد ان ها در آزمون ها ی قبل از شروع به سرویس دهی مورد تایید قرار گرفته است 
شخصی که برای انجام آزمون ها ی ادواری تعیین میشود باید مطمئن شود که این قطعات (که در حالت عادی  کاربرد  ندارند ) در همه مواقع درست کار می کند

آزمون ها و بررسی ها باید موارد زیر را در نبرد
_ وسائل قفل کننده
_ طناب های فولادی و زنجیر ها
_ ترمز مکانیکی: چنانچه اجرا ترمز بصورتی هستند که در صورت بروز غیب در یکی از آن ها ، دیگر اجزا قادر به کاستن سرعت کابین نباشد یک آزمون دقیق باید از قطعات و سیستم ترمز بمنطور حصول اطمینان از عدم تجمع گرد و غبار ، فرسودگی و خوردگی که باعث کار کرد نامطلوب میشود بعمل آید
_ کنترل کننده مکانیکی سرعت(گاورنر )
_ آزمون ترمز ایمنی ؛ با کابین خالی در سرعت کند
_ آزمون ضربه گیرها با کایین خالی و سرعت کند
_ وسیله هشدار دهنده
یک نسخه از گزارش در پرونده ثبت میشود

ث_ 2 آزمون ها و بررسی ها پس از یک تغییر مهم یا یک حادثه 
کلیه تغییرات مهم و حوادث باید در پرونده فنی شرکت نصب اسانسور ثبت گردد
موارد زیر جزو تغییرات مهم محسوب میشوند
تغییرات در 
_ سرعت اسمی
_ظرفیت (بار اسمی )
_ جرم کابین 
_ طول مسیر حرکت 
_ نوع وسایل قفل کننده
_ تغییر یا جایگزارس
_ سیستم کنترل
_ ریل های راهنما
_ نوع درب یا اضافه یا کم کردن یک درب طبقه یا درب کابین
_ موتور گیر بکس یا فلکه های آن 
_ کنترل کننده مکانیکی سرعت گاورنر
_ ضربه گیر
_ ترمز ایمنی( پاراشوتan Tab
در انتهای پیوست ث نحوه اعلام تغییر و یک حادثه در آسانسور را می خوانیم 
چنانچه بر طبق مقررات ملی، بعد از تغییر و یا یک حادثه انجام آزمون هایی لازم باشد ، مدارک مربوط به این گونه اصلاحات و جزئیات در اختیار شخص یا ساز مان مسئول به این بررسی یا آزمون قرار گیرد .
شخص یا سازمان مسءول ، لزوم و نحوه انجام آزمون ها بر روی قطعات و تجهیزات تعویضی با اصلاح شده تصمیم خواهند گرفت 
این آزمون ها در نهایت به همان صورتی انجام می پذیرد که برای قطعات اولیه قبل از شروع آسانسور ضرورت دارد.



نظرات() 

تاریخ آخرین ویرایش:جمعه 21 خرداد 1395 05:35 ب.ظ


Can you have an operation to make you taller?
یکشنبه 15 مرداد 1396 06:53 ب.ظ
I'm amazed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that's
both equally educative and engaging, and let me tell you, you've hit the nail on the head.
The issue is something that not enough men and women are speaking intelligently about.
I am very happy that I stumbled across this during my search for something regarding this.
ivanahatchel.jimdo.com
شنبه 14 مرداد 1396 09:05 ق.ظ
Howdy would you mind stating which blog platform you're working with?
I'm planning to start my own blog in the near future but I'm having a
hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique.
P.S Sorry for getting off-topic but I had to ask!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر